Wan Jenah kenduri...

Saturday, August 8, 2009 | |

Hari ni Wan Jenah wat kenduri doa selamat lepas Asar. Kitaorang balik dari Desa Pandan terus ke rumah Wan, sampai dalam pukul 12.00 tengahari. Masa sampai diaorang tengah masak-masak lagi. Lepas aku salam semua orang, kitaorang borak-borak, tapi nampak la mak mentuaku jeling-jeling je bila kitaorang tengah borak-borak. Lepas doa selamat, kitaorang makan-makan. Dah abis kemas-kemas semua, aku panggil ayah mentuaku kat dapur, masa tu mak mentuaku pun ada juga tapi dia buat-buat sibuk. Aku cakap kat ayah mentuaku yang isteriku dah mengandung, tadi dia masam je tapi bila cakap dah mengandung nampak suka je, tapi mak mentuaku macam buat-buat tak dengar. Pening kepala aku. Dah abis kemas semua, mak dengan ayah mentuaku nak balik Bongek, masa diaorang nak balik aku salam diaorang, pastu masa salam mak mentuaku aku cakap isteriku dah mengandung, dia tak cakap pape pun. Cakap la Alhamdulillah ke... Malam ni aku dengan isteriku tidur kat rumah Wan, lagi la terbakar rasanya mak mentuaku.