Kad Perakuan Nikah

Friday, October 2, 2009 | |

Alhamdulillah, setelah 4 bulan menunggu akhirnya siap juga Kad Perakuan Nikah dan Sijil Nikah. Sijil Nikah dah siap 3 bulan lepas tapi sebab kena ambil cuti untuk ambil kad dan sijil ni, lebih baik tunggu kad siap baru pergi ambil sekali. Hari ni aku ambil cuti 1/2 hari, lepas hantar isteriku pagi tu, aku terus balik ke Rembau. Sepanjang jalan takda la banyak kereta sangat. Masa tu dalam pukul 9.30 kot. Sampai kat Pejabat Agama Islam Rembau, aku tunggu sebab ada 3 kaunter, tiga-tiga penuh. Nasib baik takda orang masa tu, lepas sorang tu tinggalkan kaunter, aku pergi dan sekejap je kakak tu cari sijil dan kad nikah dah jumpa. Tapi aku tengok dalam kotak tu ramai lagi rupanya tak ambil sijil dan kad nikah. Lepas isi borang semua, periksa semua nama betul, aku balik ke KL. Sampai rumah Desa Pandan pukul 11.45, terus parking kereta naik motor pergi PNB Jln Tun Razak, masukkan duit dalam ASB isteriku. Nasib baik masa tu tak ramai orang, yang ramai kaunter keluarkan duit. Lepas tu aku pergi masjid KLCC solat Jumaat kat sana. Mula ingatkan nak solat kat Tabung Haji tapi masa tu awal lagi, aku pergi masjid KLCC la senang nak parking motor.